W ostatnim czasie obserwujemy pozytywną zmianę w stosunku do współpracy klientów z biurami nieruchomości. Z pewnością dzieje się to za sprawą pracochłonnego i czasochłonnego budowania świadomości w społeczeństwie. Nadal jednak agenci nieruchomości spotykają się z obiekcjami klientów sprzedających, wynajmujących lub poszukujących odnośnie potrzeby współpracy z pośrednikiem. Oto najczęstsze z nich:
- brak wiedzy na temat, w jaki sposób powinien pracować i w czym może pomóc profesjonalny pośrednik w obrocie nieruchomościami
- zasłyszane mity i negatywne opowieści o pracy, wynagrodzeniu i zachowaniu agentów
- osobiste złe doświadczenia z przeszłości dotyczące kontaktu lub współpracy z agentem nieruchomości
- przeświadczenie, że sprzedaż lub wynajem nieruchomości jest prostą czynnością
- w przeszłości udało się samodzielnie sprzedać lub wynająć nieruchomość, więc i następnym razem też może się udać
W jaki sposób agenci mogą poprawiać świadomość wśród potencjalnych klientów?
Przede wszystkim biura nieruchomości wraz z agentami powinny pracować w sposób
etyczny i
transparentny w stosunku do swoich klientów. Dbać o najlepszy interes klientów poprzez
profesjonalne działanie w ich imieniu oraz
współpracę z każdym zainteresowanym klientem oraz z każdym agentem nieruchomości. Warto, aby agenci zadbali o pozytywne i rzetelne opinie na temat współpracy podczas transakcji. To buduje pozytywny wizerunek biura nieruchomości, zaufanie do branży, a co za tym idzie, większą chęć wśród innych właścicieli nieruchomości do skorzystania z usług pośrednika.
Pamiętajmy, że w każdej branży możemy napotkać zarówno zaangażowanych specjalistów i profesjonalistów, jak i przypadkowych, nieprzygotowanych ignorantów wykonujących swój zawód byle jak. Warto ciągle podkreślać, że jedno negatywne doświadczenie z przeszłości nie powinno przekreślać przyszłej budującej relacji, że czas, rynek i okoliczności są zupełnie inne. Warto dokładnie zapoznać się z biurem nieruchomości, poznać agenta, który miałby nas obsługiwać, a także - w wyniku konkretnej i szczerej rozmowy - postarać się rozwiać wszystkie wątpliwości; tak, aby bezpiecznie i skutecznie sprzedać, wynająć lub kupić nieruchomość z kimś, kto jest wiarygodny i zasługuje na nasze zaufanie.