• Data dodania: 05.01.2022
  • Tagi: Sprzedaż, Marketing, Plan, Plan Sprzedażowy, Agent Nieruchomości, Agencja Nieruchomości
Właściciele nieruchomości często nie zdają sobie sprawy z tego, ile czasu, środków i narzędzi trzeba wykorzystać, aby skutecznie doprowadzić do transakcji.

Zdarza się, że właściciele decydują się na sprzedaż swojej nieruchomości na własną rękę i czują się na siłach, aby tę sprzedaż zaplanować. Niestety w wielu przypadkach kończy się tylko na planach. Dlaczego?

Ponieważ skuteczna, aktywna sprzedaż nieruchomości zajmuje dużo czasu, nakładów i dogłębnej znajomości rynku nieruchomości. Właścicielowi, który pracuje na etacie lub prowadzi własną firmę bardzo ciężko jest solidnie przygotować się do sprzedaży, przez dłuższy czas obsługiwać wszystkich zainteresowanych zakupem oraz zajmować się wieloma innymi koniecznymi czynnościami związanymi z transakcją, o fachowej wiedzy zdobywanej przez lata pracy i doświadczeń nie wspominając.

Każda nieruchomość jest inna, wyjątkowa. Jednak bez względu na to czy jest to działka, dom, mieszkanie czy lokal usługowy, w każdym z tych przypadków konieczne jest dokładne przeanalizowanie i zaprojektowanie planu marketingowego, czyli sformułowanie skutecznej strategii. W dobie mediów społecznościowych wszelkie działania wzmacniające promocję nieruchomości są już standardem.

Profesjonalny opis

Agent, po weryfikacji stanu prawnego i przygotowaniu nieruchomości do sesji fotograficznej przystępuje do opracowania rzetelnego i interesującego opisu nieruchomości. Ma to ogromne znaczenie dla potencjalnych klientów, bowiem ułatwia im podjęcie decyzji dotyczącej chęci (bądź nie) umówienia się na prezentację.

Profesjonalne zdjęcia i home staging

Zanim zabierzemy się do wykonania profesjonalnych zdjęć, musimy odpowiednio przygotować nieruchomość. Często wykorzystywana jest usługa zwana home stagingiem, dzięki której możemy uwydatnić lub podkreślić atuty oraz zniwelować lub zlikwidować wady nieruchomości. Tu warto zaufać swojemu agentowi, który sam zaleci konkretne zmiany lub zaproponuje specjalistę. Gdy nieruchomość będzie gotowa, przystępujemy do wykonania profesjonalnych zdjęć, które oddadzą rzeczywiste walory nieruchomości. Pamiętajmy, że jakość zdjęć ma kolosalne znaczenie dla wizerunku naszej nieruchomości, a - co za tym idzie, dla kupujących.

Wirtualny spacer 3D

W dobie pandemii na znaczeniu zyskały spacery 3D. Dzięki nowoczesnym technologiom możemy zapewnić to doskonałe narzędzie, dające wygodę szczególnie dla osób mieszkających w innych miejscowościach lub za granicą. Wirtualny spacer pozwala klientowi dokładnie obejrzeć nieruchomość, zapoznać się z rozkładem pomieszczeń i zdecydować czy przejdzie do kolejnego etapu, jakim jest fizyczna prezentacja.

Baner

Jeśli tylko to możliwe, warto zainstalować na nieruchomości baner z informacją, że nieruchomość jest na sprzedaż lub na wynajem. To bardzo pomocne narzędzie dla osób, które szukają nieruchomości w konkretnym miejscu. Ponieważ sprzedażą lub wynajmem nieruchomości zajmuje się w takich przypadkach raczej tylko jeden agent (oczywiście przy współpracy z innymi agentami), nie ma potrzeby ukrywać lokalizacji nieruchomości.

Dron

Jeżeli zajdzie taka potrzeba, agent może zorganizować usługę filmowania nieruchomości i okolicy za pomocą drona. Jest to szczególnie korzystne w przypadku pięknych domów, rezydencji, hoteli, restauracji czy działek, które zasługują na podkreślenie ich wyjątkowej lokalizacji i wyglądu.

Ulotki

Ulotki lub broszury są dobrym pomysłem na promowanie konkretnej oferty na lokalnym rynku nieruchomości oraz w mediach społecznościowych. W witrynie biura nieruchomości często wystawiane są też poszczególne oferty, które w ten sposób są dodatkowo promowane.

Dzień otwarty

Jest to wyjątkowa okazja, aby swobodnie odwiedzić interesującą nas nieruchomość, poczuć czy to jest właśnie nasze wymarzone miejsce, napić się kawy, pospacerować po ogrodzie, zadać agentowi szczegółowe pytania. Atutem wydarzenia jest swoboda, jaką mają oglądający, ponieważ podczas dnia otwartego właściciel nieruchomości zazwyczaj nie jest obecny. Jest to korzystne dla obu stron - sprzedającego i kupującego. W tym przypadku główną rolę odgrywa agent/opiekun oferty.

Płatna, sponsorowana reklama w internecie

Jeszcze kilka lat temu normalnym było wykupywanie drogiej powierzchni reklamowej w prasie lub na bilbordach, niektórzy próbowali nawet emisji ogłoszenia w radio czy telewizji. Jednak, w związku z tym, że nasze życie w większości przeniosło się do świata wirtualnego, powstało wiele nowych możliwości reklamy za pośrednictwem internetu. Dobrze przemyślana reklama ma szansę trafić do wyselekcjonowanej grupy klientów, którzy mogą być zainteresowani konkretnymi produktami lub usługami. Korzyścią reklamy sponsorowanej w sieci jest możliwość zaplanowania budżetu, który jest istotny z punktu widzenia agenta i klienta. W przypadku ofert nieruchomości bardzo ważne jest, aby rodzaj reklamy był trafiony w dziesiątkę i doświadczone biuro nieruchomości z powodzeniem zaproponuje właściwą reklamę, która targetuje odpowiedniego, wybranego odbiorcę.

Social media marketing

Profesjonalne biuro nieruchomości przywiązuje ogromną wagę do wyglądu, zawartości i promocji swojej witryny internetowej oraz jest obecne w social mediach. Inwestuje swój czas i pieniądze na pozycjonowanie się w internecie oraz budowanie własnej marki. Dzięki temu agent nieruchomości ma możliwość dodatkowo promować ofertę klienta na firmowym Facebooku, Instagramie i innych nośnikach. Jest to kolejna korzyść dla sprzedającego nieruchomość.

Dobrze przemyślany plan marketingowy jest kluczowy dla całego procesu sprzedaży nieruchomości. Dlatego warto powierzyć te działania profesjonalnemu biuru nieruchomości, aby mieć pewność, że nasze oczekiwania zostaną spełnione.