• Data dodania: 31.12.2021
  • Tagi: Dzień Otwarty, Dom Otwarty, Pośrednictwo, Nieruchomości, Agencja, Agent
Proces sprzedaży nieruchomości jest złożony, pracochłonny, a także czasochłonny.
Jest wiele etapów sprzedaży, które agent pokonuje, aby doprowadzić do korzystnego zakończenia transakcji.

Jednym ze sposobów na zwiększenie zainteresowania potencjalnych klientów nieruchomością jest zorganizowanie dnia otwartego. Jest to trend zaczerpnięty ze Stanów Zjednoczonych, który - chociaż na początku stosunkowo opornie - ostatnio coraz szybciej zadomawia się również w Polsce.

Dzień otwarty to wydarzenie, podczas którego właściciele domu lub mieszkania nie są (a już na pewno nie powinni być) obecni. Dzięki temu oglądający mogą poczuć się swobodnie, na spokojnie rozejrzeć się po nieruchomości oraz poczuć czy jest to ich wymarzone miejsce do życia. W zależności od tego, jakie biuro nieruchomości organizuje to wydarzenie, warto dowiedzieć się czy osoby, które będą oglądać nieruchomość będą weryfikowane. Jest to bardzo ważne - szczególnie, gdy właściciele nie życzą sobie przypadkowych osób.

Zdarza się, że na dzień otwarty, który jest organizowany najczęściej w weekend, zapraszani są tylko agenci nieruchomości, sami bądź wraz ze swoimi klientami. Jest to praktyka stosowana w przypadku, gdy właściciele nie życzą sobie, aby sąsiedzi tylko z ciekawości oglądali nieruchomość bez intencji jej zakupu. Agent powinien uszanować również i taką wolę właściciela.

Do dnia otwartego trzeba się dobrze przygotować. I tu znów z pomocą spieszy agent, który wskazuje, doradza i podpowiada. Z pewnością należy wysprzątać nieruchomość, wywietrzyć mieszkanie lub dom, usunąć zbędne meble oraz osobiste przedmioty. Jeśli zajdzie taka potrzeba, warto skorzystać z porad home stagera, który podkreśli walory nieruchomości lub nawet ją na to wydarzenie specjalnie przygotuje.

Należy pamiętać, że dzień otwarty ma służyć szybszej sprzedaży nieruchomości, więc warto w to wydarzenie zainwestować oraz zaufać swojemu agentowi.

Klienci, którzy przychodzą na dzień otwarty chcą poczuć czy jest to miejsce dla nich, czy jest przytulnie, czy czują się jak w domu. Z pewnością zwrócą uwagę na nowe zasłony, narzuty, poduchy lub dywan. Zadbany balkon lub ogród oraz czyste wejście do nieruchomości będzie dużym atutem. Bardzo ważne są zapachy, jakie zastanie oglądający. Możemy też pomyśleć o odpowiedniej oprawie muzycznej, stosownej do prezentowanej nieruchomości. Pamiętajmy, że mieszkania czyi domy kupuje się bardzo często pod wpływem emocji, dlatego starajmy się wywołać u klientów jak najwięcej pozytywnych wrażeń.

Oprócz wcześniej wspomnianego wietrzenia pomieszczeń, koniecznie zaparzmy dobrą kawę, zaproponujmy pachnące ciasto, owoce, ustawmy świeże kwiaty w wazonach. Przy nieruchomościach luksusowych świetnie sprawdzić się również może skorzystanie z firmy cateringowej. Starajmy się jak najlepiej ugościć naszych oglądających.

Dzień otwarty jest świetnym momentem do tego, aby klienci spotkali się ze sobą, aby wiedzieli, że oprócz nich są inni zainteresowani. W tym dniu odbywają się rozmowy, często negocjacje, które prowadzą do podjęcia decyzji o zakupie nieruchomości.

Termin ustalany jest w zależności od tego czy właściciele zamieszkują swoją nieruchomość, czy może agent posiada do niej klucze. Ogłoszenie o dniu otwartym podaje się z około dwutygodniowym wyprzedzeniem. Agent w tym czasie przygotowuje ulotki i/lub broszury dotyczące nieruchomości, plany z rozkładem pomieszczeń i danymi technicznymi, plan okolicy z jej najważniejszymi punktami i atrakcjami. W zależności od tego, jakiego rodzaju oglądających będzie gościć, agent przygotowuje odpowiednie zaproszenia i zawarte w nich informacje.

Dzień otwarty to jeden z lepszych sposobów na zaprezentowanie nieruchomości w całej okazałości. Jeśli przygotowania oraz atmosfera spotkania będą właściwe, istnieje ogromna szansa, że ten dzień zakończy się sukcesem.